• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
T: 06 34 95 69 09
E: info@valueadd.nl

ValueAdd

Commerciële, marketing & business coaching en training

  • Home
  • Coaching en training
    • Commerciële coaching en training
    • Business coaching
    • Marketingadvies
    • Offerte optimalisatie
  • Powersessies
    • Word wereldberoemd in je doelgroep
    • De communicatiestijlen
    • De relatieladder
    • De perfecte offerte
  • Over mij
  • Podcast
  • Blog
  • Contact

Betere offertes in zeven stappen

5 oktober 2018 By admin

Betere offertes in zeven stappen

Betere offertes in zeven stappen

Je hebt een mooi gesprek gevoerd met een prospect, iedereen is enthousiast en je stelt de offerte op. De offerte moet goed zijn want een matige offerte doet afbreuk aan het enthousiasme dat je hebt overgebracht in het verkoopgesprek.

Je project offertes logischer opbouwen en beter opstellen? Dat doe je in zeven stappen.

Bouw je projectoffertes zo op:

  1. Schrijf een aparte introductiebrief.
  2. Maak een managementsamenvatting met een korte beschrijving van de huidige situatie, en de gewenste situatie en de investering om die gewenste situatie te bereiken. Geef aan wat dit project in de praktijk betekent voor de klant.
  3. Begin met de huidige situatie, inclusief de vraag van de klant. Je gesprekspartner leest dat je geluisterd hebt. Wat in de managementsamenvatting beknopt is beschreven, werk je hier in detail uit. In veel gevallen nemen verschillende mensen je voorstel door. Daarbij zijn er vast lezers die meer willen weten dan in de managementsamenvatting is beschreven.
  4. Beschrijf de gewenste situatie. Net als bij de huidige situatie beschrijf je die tot in de details.
  5. Beschrijf wat je doet om vanuit de huidige naar de gewenste situatie te komen. In deze fase van de offerte moet de klant jouw expertise opnieuw voelen.
  6. Beschrijf hoe jouw bedrijf er voor zorgt dat de klant vanuit de huidige situatie naar de gewenste situatie gaat.
  7. Maak het investeringsoverzicht.
  8. Sluit bijlage(s) zoals algemene leveringsvoorwaarden, informatie over jouw bedrijf apart bij.

Gouden tip

En dan heb ik nog een gouden tip voor de stijl. Gebruik géén oubollig taalgebruik als ‘Met referte aan het gesprek…’ of ‘Naar aanleiding van ons onderhoud…’, maar formuleer op een eigentijds manier. Dan wordt je voorstel een stuk prettiger leesbaar en komt het professioneler over. En natuurlijk is het ook verstandig om jargon of verkleinwoordjes te vermijden.

Welke gouden tip heb jij?

Meer informatie? Neem dan contact met ons op!

  • Krijg je de klantbehoefte niet duidelijk? Let op!
  • Betere offertes in zeven stappen
  • Wereldberoemd bij mijn doelgroep “Toen was geluk heel gewoon”
  • Lijn in het gesprek houden
  • Verkoop jij een dienst? Raak uitgepraat over jezelf!
  • Bereid je verkoopgesprek voor!
  • Bedrijfspresentatie aan het eind van de kennismaking
  • Stop met verkopen… laat bij je kopen
  • Aandacht voor het probleem

Over Value Add

Met mijn bedrijf Value Add doe ik wat ik het allerliefste doe: mijn kennis en ervaring op business-, marketing- en salesgebied delen. Het is prachtig deel uit te maken van persoonlijke ontwikkeling bij een ander of bij de ontwikkeling van het bedrijf.

Menu

  • Home
  • Coaching en training
  • Powersessies
  • Over mij
  • Blog
  • Contact

Bedrijfsgegevens

Woudweg 22
3123 KB Schiedam

T: 06 34 95 69 09
E: info@valueadd.nl

© Value Add | Privacy Statement | Cookies

Categorie: Blog

Vorig bericht: « Wereldberoemd bij mijn doelgroep “Toen was geluk heel gewoon”
Volgend bericht: Krijg je de klantbehoefte niet duidelijk? Let op! »

Copyright © 2025 · UBO Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in